Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /DISK2/WWW/ho-vsetin.com/palic/textpattern/lib/txplib_db.php on line 14 Paličův zanedbatelný sněhoblog: KAMA SNOW CAMP 2009 Bosna a Hercegovina - vrchol Vlahinja (2056 m)
Go to content Go to navigation Go to search
Paličův zanedbatelný sněhoblog | Jejda jejda, to jsem ale mrzutý... že zatím nepadá sníh

Spolupráce

Skialp průvodce

Moje kopce na SP

Informace

Všechny aktivity z článků na tomto webu mohou být nebezpečné. Autor článků nenese odpovědnost za případné škody či zranění, které si způsobí čtenáři svou nezkušeností a podceněním nebezpečí při případném využití informací zde obsažených.
Popisované aktivity, prezentace, průvodce a články vznikly za podpory OS Společnost MEDICI a 155. horolezeckého oddílu Vsetín. Spolupracujím webem je MountainSki.cz
© 2000-2011 Jan Pala

Ke stažení

Počty článků

Poslední komentáře

palic (Přechod národním parkem Jotunheimen - výstup na Galdhopiggen)
Tom (Přechod národním parkem Jotunheimen - výstup na Galdhopiggen)
Pepa (Recenze knihy s nějvětším počtem chyb - Žáby v mlíku)
palic (Skialpinistický průvodce Slovenija Turnosmučarski vodnik)
Michal Májsky (Skialpinistický průvodce Slovenija Turnosmučarski vodnik)
palic (Spaní a bivaky při přechodu nejvyššího rumunského pohoří Fagaraš)
palic (Skialpinistické zahájení sezony v Beskydech, Lysá hora (1323 m) a Smrk (1276 m))
Vilem (Skialpinistické zahájení sezony v Beskydech, Lysá hora (1323 m) a Smrk (1276 m))
Petra Nováková (Spaní a bivaky při přechodu nejvyššího rumunského pohoří Fagaraš)
palic (Recenze knihy s nějvětším počtem chyb - Žáby v mlíku)

Poslední odkazy

Paličův zanedbatelný sněhoblog je věnován různým taškařicím na sněhu a ledu, převážně potom skialpinismu. Ze skialpu to kromě výletů a pozvánek na výlety, bude něco málo k vybavení, lavinám, lavinové prevenci, a vůbec. Mimo to jsou tady občasné obecné postřehy, fotografie a fototipy. Něco málo se také najde k webdesignu, referencím, otištěným článkům, výstavám fotografií... Pachatelem je Jan Pala alias palič.

KAMA SNOW CAMP 2009 Bosna a Hercegovina - vrchol Vlahinja (2056 m)

7. březen 2009, 21:48 Kategorie: Skialpinismus |

V neděli 22. února jsme měli v úmyslu vyrazit na nejvyšší místní vrchol – Bjelasnica (2067 m) a spáchat nějaké sjezdy. Zatímco ve výšce 1300 metrů bylo počasí dokonalé, na hřebenu se rychle zkazilo a výsledkem byly i nějaké omrzliny při hřebenovce na vrchol Velka Vlahinja (2056 m) a zpět.

Bosenské slečny nebo paní si kupují lístky na vlek

Všechny informace jsou uvedeny na: KAMA SNOW CAMP 2009 Bosna a Hercegovina – přehled výsledků.

Na sedačce jedeme za dokonalého počasí

V neděli jsme se probudili do krásného slunečného rána. Po obloze se sice honily nějaké mraky, ale vypadalo to, že den bude celý slunečný s malým větříkem. Spletli jsme se, a nebylo to naposledy.

Pohled ze sedačky zpátky na Babin Do

Abychom si zkrátili nástup na hřeben, utratili jsme pár konvertibilních marek za sedačkovou lanovku, aby nás vyhodila o pár set výškových metrů výše. Podařilo se, a po menším extempore, kdy nás nechtěli pustit na další vlek vzhůru s tím, že na něj už nemáme lístek, jsme nasadili tulení pásy a šmatlali po sjezdovce 1 k místu, kde jsme skončili při nočním výstupu.

Sedačka jede pomalu, ale stejně stoupáme

Odtud už je to na vrchol kousek, i když reálně to je ještě 200 výškových metrů. Nahoře je vidět, že poněkud fouká, převaluje se oblačnost a mlha. Dorážíme nahoru a dáváme svačinu v otevřené místnosti meteostanice. Tady se potkáváme se skialpinistou se Sarajeva, který má v úmyslu se projít po hřebenu na vrchol Velika Vlahinja (2056 m) a zpět.

Na pásech vzhůru – Kalim a bruder Libor

Jelikož venkovní viditelnost je do deseti metrů, tak se k němu přidáváme, a za ideální teploty –15C a rychlosti větru přes 20 m/s pochodujeme po hřebenu na západ. Na mapě je to jen kousek, ale trvalo nám to více než hodinu, přičemž někteří si pořídili zanedbatelné či nezanedbatelné omrzliny. Cestou tam foukal vítr zprava, tak abychom to měli symetricky, cestou zpátky jsme omrzli zleva.

Hanys téměř na konci lesa

Dorazili jsme zpátky na meteostanici a snažili se rozehřát horkým čajem. Sjezd v mlze do Babin Do také neměl chybu, když jsme nahoře neviděli vůbec nic, a viditelnost se zlepšila až někde pod 1500 výškových metrů. Při sjezdu jsme se natolik vyčerpali, že jsme museli zajít na kuchano vino a travnički sir.

Krásné výhledy na Babin Do

Odkazy
KAMA SNOW CAMP 2009 Bosna a Hercegovina – přehled výsledků – přehled všech výsledků a fotek
Bjelašnica, Bosnia Herzegovina at Snow-Forecast.com
PD BJELAŠNICA – Planinarsko družstvo Bjelašnica
KAMA

Téměř 1800 metrů vysoko

Na vrcholu Bjelašnice

Grupa na Velikoj Vlahinji

Na plazmové televizi jede medvěd Bernard

Přidej komentář
Jméno
http://
Zpráva
  Formát Texy

Pište prosím slušně, s diakritikou a k věci, dodržujte následující pravidla:

• Nepoužívejte HTML značky, blog podporuje sexy formátování texy. Například nový odstavec získáte 2x odřádkováním, citace započněte znakem ">", odkaz: "text odkazu":odkaz, **tučně**, *kurzíva*
  • Adresy začínající na http:// budou automaticky převedeny na odkazy